about  /   archives  /   contact  /   subscribe  /       
Share this entry
Make this entry better

What are we missing? Is there a key link we skipped, or a part of the story we got wrong?

Let us know — we’re counting on you to help Encyclo get better.

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Key links:
Primary website:
Primary Twitter:

Editor’s Note: Encyclo has not been regularly updated since August 2014, so information posted here is likely to be out of date and may be no longer accurate. It’s best used as a snapshot of the media landscape at that point in time.

is a Washington-based website and newspaper that focuses on American politics.

Politico was and is owned by , a media company that also owns eight television stations, the New York local news site , and, briefly, the defunct Washington-based local news website . As of mid-2013, it had a staff of , including the of any news organization.

Politico publishes a free newspaper Monday to Friday when Congress is in session and on Wednesdays when not — but far more of its readership comes through its website, which drew more than as of 2011 and ranks as one of the United States’ newspaper websites. As of 2011, about came from its newspaper. It also runs Politico Pro, a for information on energy, technology and health care. It to expand the service in 2012, and in 2013 planned to add  to the service.

As an organization , Politico covers both policy issues and political minutiae and gossip, looking at issues through the lens of . , the daily morning email newsletter penned by Politico’s chief White House correspondent, Mike Allen, exemplifies that ethos. Overall, Politico aims to both online and in traditional media, a summed up by the newsroom’s motto, “Win the morning, win the afternoon.”

The organization was initially intended as a congressional newspaper to compete with Roll Call and The Hill and was originally titled before it was renamed and its . Politico’s founding editors were two former Washington Post reporters, John Harris and Jim VandeHei, both of whom are still editors.

Politico is and was profitable by 2009. Allbritton in 2013. In May 2013, it it would begin testing various metered pay plans with readers in six states and outside the U.S., though the announcement said it was unlikely the pay plan would ever be implemented in Washington, D.C.

Politico during the 2008 presidential campaign, quickly becoming known as a “” for political junkies and insiders. It immediately after the election, adding staff members, expanding its paper’s circulation and printing more often, and among Washington insiders several years later. It won its first Pulitzer Prize in 2012, for editorial cartooning.

Politico began with newspapers shortly after it launched, partnering with newspapers in key states in the presidential primary campaign as well as USA Today in early 2007. In 2008, it the Politico Network, now known as the , a group of newspapers and magazines that has access to Politico’s content and national advertising. Politico also began in 2008 to distribute its articles on Reuters’ news wires and sell ads on newspaper websites that ran the articles.

Allbritton bought Capital New York in 2013 and the following year with a $3,500 annual fee.

In May 2011, Politico announced a in print and online with the St. Petersburg Times in Florida, including its PolitiFact project. Politico also partners with the book publisher Random House to .

Politico has been among the leaders of a drive toward political news stories on the web, as well as a faster political news cycle and political coverage. It began as well in 2013, relaunching its magazine and announcing plans for deeper and more analytical pieces.

Politico’s have said it is overly occupied with driving political discussion, and is the Washington culture in which it is steeped. Allen’s Playbook in particular has been accused of . Former staffers have complained of long hours and a that can sometimes lead to the publication of .


A 2009 Beet.tv interview with John Harris on Politico’s video and syndication strategies

Recent AndroidForMobile Lab coverage:
June 28, 2018 / Christine Schmidt
More than a magic electoral map: How Politico plans its (open source) Slack chats during the midterms — Do you ever wish you could be a fly on the wall of someone else’s Slack channel? FiveThirtyEight fans can read its Slack-like conversations, adding statistical context to current events since 2015 (which political ...
Jan. 30, 2018 / Nicholas Quah
Turns out people really like podcasts after all (and now we have numbers to prove it) — Welcome to Hot Pod, a newsletter about podcasts. This is issue 149, published January 30, 2018. One month in. When Apple rolled out its long-awaited in-episode podcast analytics last month, part of the anxiety (and excit...
Jan. 18, 2018 / Christine Schmidt
One year in, is Axios “worthy”? — Seven topic streams, 11 newsletters, zero $10,000 subscriptions, 27 seconds on average to read a “Smart Brevity”-style article, more than 90 employees, and 365 days: Axios is officially one year old. Has it b...
March 3, 2017 / Laura Hazard Owen
People just don’t launch non-partisan news sites anymore: Updates from the fake-news world — Almost all the news sites launched in the last 20 years have a partisan angle. Axios mapped the launch dates of 89 digital outlets from 1993 to 2015 and found an explosion in the founding of right-leaning sites since 201...
Feb. 22, 2017 / Natalia Mazotte
Brazil’s own Politico? Supported by paid newsletters, Poder360 digs into the country’s power structures — Something like the Politico model is having success in Brazil. Poder360, a news site based out of the federal capital of Brasília, covers the ins and outs of Brazilian government — and its newsroom of 18 reporters and...

Recently around the web, from Mediagazer:

Primary author: Mark Coddington. Main text last updated: March 27, 2014.
Make this entry better
How could this entry improve? What's missing, unclear, or wrong?
Name (optional)
Email (optional)
Austin American-Statesman logo

The Austin American-Statesman is a daily newspaper in Austin, Texas. The Statesman was founded in 1871 is owned by Atlanta-based Cox Enterprises, which bought the paper in 1976. Cox attempted to sell the paper in 2008 and 2009, but took the paper off the market when offers were far less than what the company had…

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Encyclo is made possible by a grant from the Knight Foundation.
The AndroidForMobile Journalism Lab is a collaborative attempt to figure out how quality journalism can survive and thrive in the Internet age.

Этот интересный блог со статьями про Кломид www.farm-pump-ua.com/
также читайте biceps-ua.com