about  /   archives  /   contact  /   subscribe  /       
Share this entry
Make this entry better

What are we missing? Is there a key link we skipped, or a part of the story we got wrong?

Let us know — we’re counting on you to help Encyclo get better.

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Key links:
Primary website:
Primary Twitter:

Editor’s Note: Encyclo has not been regularly updated since August 2014, so information posted here is likely to be out of date and may be no longer accurate. It’s best used as a snapshot of the media landscape at that point in time.

is a daily newspaper based in Orange County, Calif. It is the second-largest newspaper in California and , with a combined 356,165 print and digital subscribers as of March 2013.

The paper originated as the Santa Ana Daily Register in 1905, changing names twice more before becoming the Orange County Register in 1985. It is a part of parent company Freedom Communications, which declared bankruptcy in 2009. The Register is now owned by Aaron Kushner’s 2100 Trust, which bought the company in 2012.

After years of declining staff numbers and a shrinking print product, Kushner has invested aggressively in the paper,  and  and . Within a year, its owners they had invested $10 million to $15 million in investments. In January 2014, however, the Register laid off 32 staffers, including its four top editors. After the layoffs, the Register had about 370 employees, compared to about 200 before Kushner’s arrival. Later that year, the paper across the company meant to cut 100 jobs.

He also , the Los Angeles Register, in April 2014, as well as a set of community weeklies. Kushner said the new paper would be . The Register launched with a . In June 2014, the Long Beach Register, which had launched the previous year, was .

In April 2013, the Register instituted a hard paywall, with a price of $1 per day for digital, print, or both. The paywall includes time-based digital access, so Sunday subscribers get access to digital content only on Sundays.

Kushner is betting heavily on this strategy of targeting core readers—a bold move, given that most papers have embraced metered paywalls that allow for more casual reading. By adding pages and re-emphasizing the print product, it’s been called the anti-Advance strategy.

Kushner in November 2013, though about whether Kushner’s company, Freedom Communications, was financially solvent to run the paper after the purchase.

The Register with the nonprofit news organization Voice of OC in 2014.

Recent AndroidForMobile Lab coverage:
July 22, 2019 / Joshua Benton
By running unwitting PR for Jeffrey Epstein, Forbes shows the risks of a news outlet thinking like a tech platform — A technology company, anxious to grow its userbase and hungry for content, settles on a bargain: It’ll let people publish anything they want, directly on the platform. It used to be that only a select few had that ...
July 22, 2019 / Christine Schmidt
“Trust cannot be repaired without truth”: Pew crunched the numbers on faltering trust in government, journalists, and more — It’s not just the media institutions — Americans’ trust in the federal government, and each other, is dropping. But they do think it’s important to repair the relationships (and they shared some ideas...
July 22, 2019 / Laura Hazard Owen
Can’t read just one: Slate’s daily advice columns are strange, funny, deep, and increasingly a major traffic driver for the site — Twincest, “I am bothered that the dog now has my daughter’s name,” did I cause a woman to get hit by a car, how do I stop my 4-year-old son from playing with my nipples, my dying friend’s husband ...
July 19, 2019 / Joshua Benton
O, a meaning! — It is difficult to imagine a more daunting task for a newspaper editor than planning the next day’s front page when the world has just witnessed humanity’s crowning achievement: the successful landing of two ...
July 19, 2019 / Laura Hazard Owen
“There is no Wirecutter for the poor,” but if there were, what would it look like? — There’s no dearth of informative content for affluent readers — see the surge of coverage of Amazon’s Prime Day earlier this week, when countless news organizations and websites trotted out their guides to ...

Recently around the web, from Mediagazer:

Primary author: Sarah Darville. Main text last updated: June 12, 2014.
Make this entry better
How could this entry improve? What's missing, unclear, or wrong?
Name (optional)
Email (optional)
Explore: WikiLeaks
WikiLeaks logo

WikiLeaks is a nonprofit website dedicated to leaking sensitive documents. WikiLeaks was launched in 2006 by an international group of activists that included Julian Assange, the site’s current editor. WikiLeaks is funded by anonymous private donors and does not accept government or corporate funding. The site temporarily shut down in early 2010 while asking for…

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Encyclo is made possible by a grant from the Knight Foundation.
The AndroidForMobile Journalism Lab is a collaborative attempt to figure out how quality journalism can survive and thrive in the Internet age.
еще по теме chemtest.com.ua

на сайте profvest.com

www.aboutviagra.info